Bohinj, Pec, Bohinjska Bela

A hosszas tervezgetés után hármasban(Attila,Csaba,Felcser Laci) késő vasárnap délelőtt útra keltünk a tradicionális tavaszi mászó túránk aktuális állomása felé. Az előzetes időjárás jelentések változékony időt jeleztek de mi,bíztunk a szerencsénkben. És nem is hiába. Az osztrák autópályákkal történő ismerkedés után Klagenfurtban úgy döntöttünk belépünk mi is a XXI. századba a technika vívmányai segítségével .Ki is adtuk a vezényszót a GPS-nek :irány a legrövidebb úton,az autópályák kikerülésével Bohinj. A következő órákban bejártuk a legeldugottabb falvak tyúkudvarait és fél nyomsávosnak sem nevezhető útvonalait,gyönyörű hegyekkel,tavakkal szegélyezett útjait majd meglepő módon”kert alatt”befutottunk Bledbe, a környék nagyobb üdülővárosába ahonnan egyenes út vezetett Bohinjba. Minden esetre megtanultuk hogy vigyázzunk mit is kérünk mert még teljesül!A megérkezést követően a Bohinj mellett fekvő Bohinska Bistrica település campingjeit vettük szemügyre,majd a Danica camping mellett döntve felvertük sátrunkat majd a környék rövid felfedezése és egy üdítően langyos vizes tusolás valamint vacsora után visszahúzódtunk hálózsákjaink melegébe kipihenni az utazás fáradalmait. Az első Bohinska Bistricában töltött napon a szokatlan reibungos és kis peremes sziklatípussal ismerkedtünk,számos út megmászása után megnéztük a legendás „arénát”ahol a korábbi szezonok jelentős versenyeit bonyolították jelentős nézettség mellett. Megtekintettük egy nemzetközi békefenntartó alakulat hegymászás kiképzését is,majd a nap további részét a környék alaposabb megismerésével és shoppingolással töltöttük. A nap zárása az előzőeknek megfelelően zajlott(langyos víz, vacsi, hálózsák) A 2.nap lassan kezdtünk akklimatizálódni és megszokni hogy a nap ebben a hegyek által körülzárt világban 10 óra előtt ritka vendég. Ezen a napon szintén számos,különböző technikát igénylő útban tehettük magunkat próbára. Mivel a békefenntartó különítmény ismét a szomszédos sziklákon gyakorlatozott,így volt alkalmunk megismerkedni velük miután teljesítményünket látva hol elismerő pillantásokkal,hol fényképezéssel,hol „your crazy man” felkiáltással nyugtázták. A jelentős nézettségre való tekintettel Csaba és Attila boulder-bemutatója ugyancsak emlékezetes pontja marad túránknak. Szintén a nap egyik különlegessége volt egy 5b+ -os útból való menekülésünk, melynek Attila általi megoldása kiérdemelte az”osztályidegen” jelzőt .A mászás aznapi zárásaként visszatértünk az arénába,ahol több könnyebb úton nyílt lehetőség levezető”öröm-mászásra”.Érdekességként egy helyi mászó-leányzó szolgált aki magabiztos mozgással szólózta meg a helyenként 20 méteres falszakaszt. A napot bledi kirándulással és egy nyári zápor általi zuhannyal zártuk,sokáig őrizve a kisváros éjszakai fényeinek emlékét. A 3.napon Pec sziklái felé vettük az irányt,majd a késői indulást egy alapos eltévedés és kb.2 órás teljesen felesleges gyalogtúra követte. Végül megleltük a három tömbből álló,nagyon szépen kiépített,számos úttal rendelkező területet. A kőzet leginkább a Hohe-wand hazainak számító szikláit jutatta eszünkbe. Különböző nehézségi fokozatok jól hangzó útjain- pl. Ali-G - koptathattuk mászó cipőinket. A késő délutáni programként számos lépcső megmászása után megnéztünk a Slavica-vízesés hóolvadás által felduzzasztott gyönyörű panorámáját. A 4. napot bledi vásárolgatással kezdtük,majd korábban már felderített Bohinjska Bela nevű település szikláit vettük célba. A helyi érdekességek közé tartozott a magánházak udvarában magasodó,érintetlen,sokszor 70-100 métert is elérő sziklafalak látványa valamint Szlovénia egyik legnehezebb sportmászó útját is magába foglaló kiválóan nittelt, mászó terület is. Itt mindenki talált technikai és erőnlétbeli tudásának megfelelő utakat,szép számban. A különböző nációk képviseletében jelenlévő mászókkal érdekes eszmecserét folytattunk az utak eltérő minőségéről,szépségéről. Az ebéd elfogyasztása után még kifacsartuk magunkból néhány út megmászásához elegendő energiát,majd az időközben érkező tanfolyam hallgatóinak kötéltechnikáját látva vigyorogva pakoltuk be zsákjainkba a túra minden emlékét abban a tudatban hogy ismét lesz mit mesélni az otthonmaradt családoknak,barátoknak egy emlékezetes,aktívan pihentető szlovéniai sziklamászó-hétről.

Bohinj, Pec, Bohinjska Bela

Hohe Wand / Überholspuren 7+

Mikor Attila felért a standhoz, már látta, hogy miért földes az út és mit keresett…

Bad Fischau - Klettergarten

Az esős időre való tekintettel, Sopronhoz egyik legközelebb eső mászó helyet Bad Fischau szikláit választottuk.