Peilstein - Thalhoferwand

Múlt héten kapóra jött Feri és KeriAtti óhaja, hogy menjünk ki valamilyen sportmászóhelyre egy napsütötte délelőttön és másszunk könnyűeket, jólesőket. KeriAttival évekkel ezelőtt már megfordultunk sziklán, Feri csak teremben és könnyű alpesi jellegű úton sziklázott eddig. Az 'Omega' :) csapatot Gabi, egyetlen, de annál tehetségesebb mászónőnk egészítette ki. Szomorkás időnk volt, de reggel 6kor Atti beállított az új családi Seattal és irányba fordította a gép orrát..

Peilstein Thalhoferwand. Nem voltam még Peilsteinnek ezen a részén korábban, de Jóskától hallottam, hogy van sok-sok tömb sok-sok úttal. Találtam is a résztvevők óhajainak valót, megfelelőnek látszott egy félnapos mászáshoz. A Nokia GPS-em segítségével ismét olyan falvakat és utakat jártunk be közeli osztrák területeken, amikről korábban még nem is hallottunk.. De az útvonal jónak bizonyult, gyorsan megtettük a 75km-es távot. Útközben a benzinkútnál feltételezhetően bezártam véletlenül egy nőt a női wc-be (furán hangzik.. tudom.. ez egy külön történet :D ), de erre csak később a kocsiban derült fény így már nem volt mit tenni.. remélhetőleg valaki kiszabadította később.

A Neuhaus és Nöstach közőtti úton több parkoló is van egymás után, mint utóbb kiderült a Thalhoferwand csoport B és H szekciójának megközelítéséhez az elsőt érdemes választani (Neuhaus felől érkezve).

Rövid séta és útkeresés után tudatosult bennem a kalauzban feltüntetett és a valós utak közötti differencia. Hallgatnom kellett volna az Attilára, telefonban mondta, hogy sz@rt sem ér a Peilsteinről szóló rész a Keltenkalkban és a Bergsteigenen.. nem hittem el, pedig tényleg.. kb az utak fele van benne ezekben.. azóta rengeteg az új út és a tömbök megközelítése sem egyértelmű a netről letölthető anyagokban és a kaller topóin, tehát melegen ajánlott egy rendes Peilstein kalauz beszerzése, ha erre a környékre indulunk mászni!

Végre megtaláltam a H tömb bal oldalán a kiszemelt néhány IV-VI+ utat, ahová egy rövidke kis ösvény vitt fel pár méteres drótkötéllel. Nyugodt rész volt (egyébként sem tolongtak a népek), szép kilátással a völgyre és az alattunk kanyargó országútra. Gyors bemosakodás után az egyik V+ utat elölmásztam, de sikerült rossz irányból venni egy tömböt így Attilának nehéz dolga volt másodmászóként. Ennek ellenére hősiesen leküzdötte az akadályokat. A gerinc résztől jobbra egy V-ös út következett, amit Gabi nagyon szépen teljesített elölmászóként, igaz volt egy apró kimászása a karnyújtásnyira lévő VI- -ba 'könnyítés' gyanánt :), Ráadásul mindig amikor Gabi mászni kezdett az eső is egyböl eleredt, csak hogy jobban csússzon neki a szikla. Feri ugyanezen az úton felsőbiztosítással kóstolgatta a peilsteini sziklát és ügyesen vette az akadályokat. Első sziklás elölmászás gyanánt egy IV-es 30m-es utat néztem ki számára, amit szépen sorban megmásztunk és fenn vártuk össze egymást az út standja fölötti széles erkélyen. Attira a köztesek szedegetése és a házizsák felcipelése hárult másodban, de láthatóan élvezte a dolgot.

Fenn voltunk tehát a H tömb szélén, ahonnét 3 szóbajöhető nagyon szép út is indult. Elsősorban a rövid V+ -os Oberer Annysteiget néztem ki a többieknek. Apró zutty után megtaláltam a fogásokat és beteszteltem előre. :) Gabi kérette magát egy darabig, de végül beadta a derekát és szépen teljesítette is az utat elölmászóként. Atti és Feri pedig másodban jutottak fel a rövid, de számukra a szokatlan mélység miatt annál izgalmasabb út tetejére. Közben másztam előre a közvetlen mellette húzódó Anny Delikti nevű VII- utat, ami egész jól ment, ezen felbátorodva még rászántam magam oroszban a szintén szomszédos VII-es Grantige Laus útra (újabb kalauzban VIII- bázeee:D). Azóta is érzem kicsit az ujjaimat. Sok volt a kis két-háromujjas fogás, de sikerült megmászni, aminek nagyon örültem. A kajászacskókhoz leereszkedve ebédeltünk egyet, majd sajnos haza is kellett indulnunk, pedig még rengeteg gyönyörű út van ezeken a tömbökön, ráadásul a szikla is kiváló minőségű (legalábbis ott ahol mi jártunk), így nagyon meg is kedveltem a Thalhoferwandot.

Peti

Peilstein - Thalhoferwand

Dachsteini Klettersteig

Belefutottunk egy hatalmas hóborította lejtőbe, amit a hátsó felünkön csúszva abszolváltunk, szerintem ez a legjobb…

Peilstein Matterhorn

Vasárnap újra Peilstein mészkőfalait kerestük fel.