Hohe Wand Durchlauferhitzer

Hirtelen ötlet - Durchlauferhitzer

Résztvevő: Józsi, Samu

Időpont: 2011. április 9.

Mivel lenne alkalmasabb eltölteni a hétfő délutánt, mint mászással. Józsival a Hochkogelt terveztül mászni, hogy most majd több időnk jut végre próbálgatni az eddig nem ismert utakat is. Mielőtt elindultam volna otthonról, hirtelen ötlettől vezérelve betettem azonban a félkötelet és a sisakot is. Aztán mikor Józsihoz értem,  somolyogva előadtam, hogy mi lenne, ha egy kemény 6 kötélhosszast másznánk, 160 méter. Benne volt, úgy is ritkán van arra lehetőség, hogy ilyet másszunk, merthogy mindig többen vagyunk és nehéz összehozni, hogy mindenki tudjon a képességeinek megfelelően mászni. Így a Hohe Wand aljában a Sonnenuhrwand alatt letettük az autót, magunkra vettük a felszerelést, és felkutyagoltunk a beszálláshoz. Én ezt az utat már másztam, meg a mellette lévő Detonation Boulvard-t is (egyik kedvencem, nagyszerű mászásokat rejt :-)). Tudtam hogy igen nehéz részek vannak benne. Összességében 9- -ra adják. Az első két 7-es kötélhosszt egybe másztam, majd Józsi jött, szintén összefűzve 2 kh-t. Idáig is szép volt, de a neheze még csak most következett! Sajnos az erőkitartás hiányzott, sorozatosan nehéz ez e kötélhossz, bele-bele kellett pihengetnem. Egy fúrt kétujjas luk is beletartozik, ami azonban tele volt földdel, így mire épp elértem volna a fesztávomat feszegető alsós zsebet, kicsúszott a kezem, kényszerpihenő. A kötélhossz vége felé már ki voltam mint a kutya, majd pipitém nőtt a vízért, amelyet azonban nem hoztunk, hogy 3 órát úgyis kibírunk! Na persze, végül is igen, mert utólag lent a kocsinál sem voltam olyan szomjas, inkább a nagy erőlködés és előlmászós terhelés okozhatott oly nagymértékű szomjúságérzetet. Józsi is jókat kacarászott az útban. :-) Végül az utolsó kötélhossz egy gyönyörű fehér sima reibungtáblán vitt fel, amelynek kulcsrésze igen érdekes technikát kívánt :-). Fent a Sonnenuhrwand kilátójáról is történhet a biztosítás, ha az ember menőzni akar, Józsi azonban disztingvált csávó volt. Aztán kimászva a kilátóra egy sereg kőszáli kecskét láttunk, nem zavartatták magukat egy cseppet sem, hogy a közelükben vagyunk, a kilátó vasszerkezetéhez ütődő expresszek hangjától sem riadtak meg. Egykedvűen legelésztek.

Egyetlen zavaró tényező volt csak. Zajban másztunk sokat :-). Ugyanis a melletünk futó távolabbi gerincen egy könnyebb útba beszálló páros női tagja pánikrohamban üvöltözött „Ákos”-nak. Ákos valószínűleg túlságosan hitt a lány képességeiben, aki azonban nem bírta a pszichés terhelést.

Aztán 3-szori ereszkedéssel pikk-pakk lent voltunk, mindig jól esnek a zavartalan 50-60m-es ereszkedések ezen a falon :-)!

Samu

Hohe Wand Durchlauferhitzer

Scheiblingkirchen - Waldmarkwandln

Az áthajló falakhoz szükséges erőnlét megszerzésén még dolgozniuk kell, mert a függőágy igen hamar előkerült.

Grazer Bergland - Andritz Klettergarten

A sziklákhoz érve pazar látvány fogadott minket. A kő a sötétvöröstől a feketéig minden színben,…