Manua Kea (HI, USA)

- hegyi túra -

Életem egyik legszebb utazásán vettem részt, amikor úgy döntöttem, hogy a pörgős-dolgozós new yorki életből elrepülök a Hawaii szigetekre, és felfedezem ezt a paradicsomot. Kedvesemmel nagy álmunk volt, hogy eljussunk egy ilyen gusztustalnul giccses helyre, ezért a legszebb szigetet céloztuk meg, a szörfparadicsomot, Maui szigetét. A Hawaii szigetek a Csendes óceán közepén vulkáni tevékenység nyomán jöttek létre, ezáltal teljesen egyedi mikroklímája, növényzete, állatvilága és topográfiája van. Fantasztikus pár napot töltöttünk el Maui szigetén, túléltük a „Road to Hana” útvonalat, amit a világ 10 legveszélyesebb útja közé sorolnak, és felejthetetlen élményeket gyűjtöttünk. Választásunk nem véletlenül esett a Hawaii szigetekre, pár hónappal korábban láttam egy nagyon jó műsort, amiben bemutatták a szigetek érdekességeit és természetét. Ekkor figyeltem fel a Mauna Kea nevű vulkánra, ami 4205 méter magasan helyezkedik el a Big Island szigeten. Nem is a magassága az érdekes, hanem az, hogy ez a tengerfenekétől számított legnagyobb hegy a világon, több mint 10.000 méter magas. Ezen kívül itt van a világ legmagasabban fekvő csillagvizsgáló obszervatóriuma is. A táj az év ebben az időszakában leginkább a marséra hasonlít, a lávafolyásoktól szabdalt és kitörések nyomait viselő táj kopár és vörös. Az év első felében viszont több méteres hó fedi.

Sokat gondolkoztunk, hogyan oldjuk meg az átruccanást. Végülis egy korai repülőúttal átmentünk a Big Islandre, béreltünk egy 4x4-es terepjárót és a Saddle Road-on végigcsapatva felmentünk az observatoriumig. Szóval fizikai teljesítménynek nem mondanám ezt a 4205 méteres csúcsot, viszont idő hiányában nem volt más választásunk, pláne hogy kedvesem nem is mászó. A felfele út izgalmas volt, hisz gyorsan emelkedtünk, a jégkorszak és a lávakitörések által szabdalt táj lélegzetelállító volt. A meredekség helyenként elérte a 25%-ot, ezért a 4x4-es meghajtás nagyon jól jött a keskeny földúton. A felső szakaszon már betonozott út várt, és hamar elértük a csillagvizsgálókat, amikbe be is pillanthattunk. A hegycsúcsra kb egy 20 perces sétával jutottunk fel, ahonnan körbetekinthettünk. Rajtunk kívül senki nem volt, kivéve a kutatóállomás embereit, akik hawaii kedvességgel üdvözöltek minket.

Ezt a kalandot nem hagyhattuk ki, és a világ legmagasabb máig aktív vulkánjának a csúcsára is feljutottunk.

Mahalo a hawaii isteneknek! Irány a strand!!

Manua Kea (HI, USA)

Pittentaler Klettersteig

A Pittentaler olyan napokra ideális választás, mikor az Alpokban valamilyen csalódás ér: haza kell jönnöd…

Vertigo Pozsony

Az eső elől a pozsonyi terem falai közé menekültünk.