Schneeberg - Nandlgrat

- hegyi túra -

Fél 10 körül csapódott a kocsi ajtaja, kissé csípős, borús és szeles időben indultunk felfelé, rögtön keresztülvágva a sípályán a Breite-Ries irányába. Pár perc gyaloglás után a hó is megérkezett, kezdetben havaseső, majd teljesen fagyott formában. A Bürklehütte alatti fenyvesek egy ideig még megvédtek minket az erős széltől és hótol, de a Nördlicher Grafensteig (Nandlgrat) kitettebb, sziklás-kopár szakaszán már kellemetlenebb volt a helyzet. Sokhelyütt egészen komoly mennyiségű havat összehordott a szél, a felsőbb szakaszon nem csak friss, hanem lefagyott, néhol jeges kupacokba is botlottunk. Mikor kidugtuk fejünket a jeges-havas fennsíkra, a már jólismert Schneeberg féle szélvihar próbált minket vissza-taszigálni a völgybe, de mi nem hagytuk magunkat és a maradék kb. 100m szintet jó tempóban tettük meg. Dél múlott néhány perccel, amikor beléptünk a Fischerhütte ajtaján. A magyar személyzet kedvesen fogadott minket, melegedtünk, kutyátsimogattunk és bedobtunk egy-egy Wurstl-t is. Az utolsók között tehettük ezt, vasárnap zárnak. Nem nagyon akaródzott kimenni a jó melegről egyikünknek sem, de végül fél 3 körül ideje volt indulni. A halogatás jó ötletnek bizonyult, némileg javult az időjárás, de a csúcskeresztnél azért továbbra is hatalmas szél tombolt, sokat nem is időztünk ott, néhány életlen fénykép készült és már baktattunk is lefelé a Fadensteig irányába. Nem a legtökéletesebb választás volt ez visszaútnak, mert a meredek köves hegyoldalban sokhelyütt megmaradt a jég. Kapaszkodtunk hát, az alsóbb szakaszokon pedig drótkötél segített. Végül törmelékes lejtőn, kezdetben törpefenyőkön, majd egy kis fenyvesen átvágva érkeztünk az Edelweiss hüttéhez, a sípálya felső álláomására. Vádliaink és bokáink még nem voltak elég fáradtak, ezért a piros sípályát választottuk lefelé. Cserébe viszont néhány perc alatt sikerült visszaereszkednünk a parkolóba (negyed 6), ahol egybehangzóan megállapítottuk, hogy a Schneeberg ebből az irányból sokkal változatosabb, izgalmasabb, mint a már (általunk) agyon-járkált dél-nyugati oldal.

GPS Track

Útvonal Megjelenít

Schneeberg - Nandlgrat

Lukas Max klettersteig

A beszállás alatt magunkra öltöttük a ferrata felszerelést, haraptunk némi csokit, majd rátapadtunk a drótra.  Könnyű…

Schneeberg - Weichtal egy kicsit másképp

Weichtal. Hat éve voltam ezen a Schneeberg útvonalon először. Azóta magam is sok embernek mutattam…