Schneeberg Waxriegel v.2

- hegyi túra speed hiking -

A szombati hegyi-futós élményektől fellelkesedve a ma hajnali reptéri (Schwechat - Bécs) jelenésemet praktikusan kiegészítettük egy kis futkározással is. Mire kivilágosodott, Erik Patroljával mi már Schneebergdörfl falucska főutcáján bontottuk a csendet és a rendet.. parkolóhely híján be kellett hajtanunk a falu tűzoltósága mellett kezdődő ösvényünk elejére. Fél perc "terepezés" után az erdő szélén letettük a Nissant, összeszedtük magunkat és 7.40-kor elindultunk toronyiránt a Schneebergbahn Hochstation felé. Az út kezdetben széles köves volt, amin a +6 fokos hideg miatt elengedhetetlen volt egy kis futást "szimulálni".. Néhány kitáblázott kanyart követően egyre meredekebbé, majd klasszikus kanyargós hegyi-erdei ösvényre váltott az út. Kevés és nagyon rövid pihenőkkel 8.35-kor értünk a Hochstation-ig. Pár száz méterrel feljebb az addig kellemesen melegítő hatású nap elbújt és elértük a fagyhatárt, kezdett kissé kellemetlenné válni az egyszál aláöltözetben lézengés. Az Elisabeth kápolnánál mindketten felvettünk plusz egy réteget, pihentünk is egy nagyobbat és elindultunk a Schneeberg csúcsa felé. A fennsíkon még hidegebb és szél is volt, a Damböckhaus-nál -2 fokot mutatott a hőmérő. A hideg miatt lebeszéltük magunkat a Klosterwappel meglátogatásáról, így egy tiszteletkör után 9.40-kor kezdtük meg az ereszkedést a Waxriegel kereszttől. A parkolóba azonos útvonalon 50 perc tempós futással érkeztünk vissza.

GPS Track

Útvonal Megjelenít

Schneeberg Waxriegel v.2

Rax Heukuppe

Ha már a Paklenica túráról a hétvégi időjárás miatt ilyen csúnyán lecsúsztunk és az osztrák…

Peilstein

Ez alkalommal Peilstein számos szektorából a Großer Zinnenkessel és a Hahnenkammturm útjaiból válogattunk.