Schneeberg

Szerencsére idén már március közepére nagyjából elolvadtak a közeli hegyekben máskor május végéig kitartó hósapkák. A webkamerák átböngészése után Áronnal úgy döntöttünk, hogy a pénteki napsütötte délután már alkalmas lesz az idei első "speed hiking" edzésre.

Hosszas tanakodás után a múlt év októberében Erikkel már megjárt Schneebergdörfl - Waxriegel csúcs útvonalat választottuk. Egyrészt mert a faluból szemlélve a Schneeberg csúcsa környékén és a nagyobb kuloárokban még bőven láttunk havat, másrészt ezt a gyorsan megjárható útvonalat már nagyjából ismertük és (majdnem) biztosak voltunk benne, hogy az 1000m feletti szintkülönbség ellenére még sötédés előtt visszaérkezünk a parkolóba.

A Puchberg melletti Schneebergdörfl falucska tűzoltósági épületének közelében kialakított parkolóban hagytuk a kocsit és gyors iramban indultunk neki a jól ismert ösvénynek. A környezet kicsit szomorkásabb volt mint ősszel, a természet még épp csak most kezdett éledezni, de a napsütés reményekkel teli tavaszi hangulatot varázsolt körénk és a 20 fok körüli hőmérséklet lehetővé tette, hogy majdnem a csúcsig melegebb öltözék nélkül másszunk. Talán csak pár perccel voltunk lassabbak az ősz végi tempónál, gyorsan nyertük a szintet, egy óra alatt a Baumgartner megállóhoz értünk, onnan pedig pihenőkkel együtt kicsit kevesebb mint egy óra kellett még a Waxriegel keresztig, ahol aztán a Schneebergen szokásos erős szél és fagypont körüli hőmérséklet fogadott. Közben több hófolton is keresztül kellett vágnunk, a kereszt alatti szakaszon pedig kifejezetten küzdelmes volt futócipőben lépéseket vájni a hóba. Jobb híján toronyiránt haladtunk, mert az ösvényt és a hegyoldal árnyékos felét még teljesen ellepte a hó, aminek szerencsére az állaga futásra még éppen megfelelő volt, nem volt jeges és nem is süppedtünk bele térdig.
Lefelé aztán a cipők talpán lévő gumitüskéket és bordákat jól megdolgoztattuk, nagyokat csúszkálva rohantunk a havas, saras ösvényeken. Kifejezetten élvezetes volt a vegyes terep. A Baumgartner megálló utáni száraz szakaszokon pedig mindketten próbáltuk "tönkretenni" a combizmainkat egész hétvégére és úgy rohantunk lefelé a meredek ösvényeken, ahogy csak bírtunk.

Örültünk, hogy a téli, kissé rendszertelen lővereki/konditermi edzések ellenére végig kiegyensúlyozott tempót sikerült diktálni és pihenőkkel együtt is alig három óra alatt fordultunk meg.  Az őszi Schneeberg futóversenyig még bőven van idő és még bőven van mit fejlődni is..

Schneeberg

Zillertal Trekking

Late-night-check-in a Berliner Hüttében, elmaradt Zsigmondyspitze mászás, de sok kaptatás és kacagás. Ilyen volt a…

Hochkogel

Heti hosszú utas mászásunkat kis csapatunk páratlan létszáma miatt sportutak mászására cseréltük.