Kleiner Göller

- hegyi túra speed hiking -

Azt a túrát megelőző este éreztem, hogy a kevés alvás és az előző napi intenzív, kontroll nélküli étkezés nem biztos, hogy jó hatással lesz a teljesítményemre. Ez a sejtés az dinamikus indításnál be is igazolódott...

Peti és Erik projektjét folytatva – melynek lényege a Schneeberg körüli hegyek (az ún. Mürzsteger Alpen) speed hiking ihlette meghódítása – április első vasárnapján a Göller (1766 m) hegycsúcsát szemeltük ki magunknak. A Kernhof (690 m) elnevezésű városka főútja mentén helyeztük el az autót 8 óra előtt pár perccel, ahonnan kb. 5 perc ütemes gyaloglásra található a Göllerhüttéhez ill. a a Göller csúcshoz vezető alpesi ösvény kezdete. Egy rövid lelki felkészülést követően megkezdtük a „projektet”. Peti ment elől és diktálta a tempót, utána én, utánam pedig Laci. A kezdeti futás, gyors léptek és a meredek út nekem az első pár száz méteres emelkedőn betett: szapora szívverés, émelygés és enyhe hányinger. Ez kicsit megriasztott, hiszen még csak az első fél órán voltunk túl. Megálltunk egy pár percre és a rövid pihenőt követően én vettem át az „úttörő” szerepét, amíg megtaláltam a magam tempóját és a reggeli szendvics is megemésztődött.

A Göllerhüttéhez (1442 m) közeledve megbizonyoshadtunk róla, hogy a lentről észlelhető hófoltok nem a szemünk káprázásának szüleményei. Kb. egy óra telt az idulás óta, a légzésem és a pulzusom is normalizálódott, bírtam az ütemet – csak pár megállásra volt szükség, elsősorban a folyadékellátás végett. A hófoltokkal az volt a legnagyobb probléma, hogy nehezítették az előrehaladásunkat és a cipőinket vízben tocsogó csónakká változtatták alig pár perc alatt. Az időjárás sem volt nagyon kegyes hozzánk: párás, ködös, helyenként szeles idővel kellett szembenéznünk. 1600 m környékén már annyira rosszak voltak a látási viszonyok, hogy az előttünk lévő út folytatását sem láttuk. Valahol a Kleiner Göller (1673 m) és a Göller hegycsúcsai közötti gereincen döntöttük el, hogy visszafordulunk: időben is megcsúsztunk és nehéz volt megbecsülni, hogy milyen messze vagyunk a Göller csúcstól (utólag a GPS track-ből kiderült, hogy légvonalban alig 200m-re voltuk). Azért visszafelé menet kerestünk egy keresztet a gerincen, hogy az elmaradt csúcskereszt helyett valami ilyesmi is meg legyen örökítve.

Visszafelé úton ismét Peti vezetett szökellő lépteivel. Mivel a két fiú között haladtam, ezért Lacit némileg lelassítottam a helyenként bizonytalanabb lépteimmel. A simább, kevésbé meredek szakaszokon nem volt gondom, futni is tudtam lefelé, máshol túrabotokat használva tehermentesítettem kicsit a térdemet és egyensúlyoztam a nyirkos terepen. Végül 11 óra előtt 10 perccel értünk vissza az autónkhoz.

Igazán remek élmény volt és remélem, hogy nem marad meg csak a kísérletezés stádiumában ez a fajta "hegymászás". Vonzz a speed hiking azon előnye, hogy a hagyományos hegymászáshoz képest gyors és nem igényel semmilyen speciális felszerelést, ugyanakkor erőnléti szempontból teljesen más, új kihívásokat tartogat számomra.

GPS Track

Útvonal Megjelenít

Kleiner Göller

Windberg (Schneealpe)

A változatosság kedvéért most a Schneeberg - Rax helyett a Schneealpe vonulat Windberg nevű 1903m…

Jammerwandl

Adlitz-ba indultunk, aztán a Baden melletti sziklákon kötöttünk ki, hogy minél jobban kihasználhassuk a rendelkezésünkre…