Hohe Wand Almfrieden

Mivel csütörtökre vihart mutatott az időjárás előrejelzés, a műfalunkon meg kibírhatatlan hőség uralkodott el, úgy döntöttünk, hogy kihelyezett edzést tartunk.

Először Bad Fischau apró lyukakkal teli mészkőfalait vettük célba, hogy elbújva a lombkoronák adta árnyék alá egy jót mozogjunk. Ám innen 5 perc után elüldöztek a szúnyogok minket, ezért tovább álltunk a közeli Hohe Wand Almfrieden nevű, szintén árnyékos tömbjéhez.
A parkolóból történő megközelítést leegyszerűsítve két kötelet összekötöttünk és beereszkedtünk a fal tövébe, ahol ereszkedő eszközöm égető forrósága jelezte, hogy a tempó kissé gyorsabb volt a kelleténél.

Hamar neki is láttunk a bemelegítő mászásnak, s a tétlenkedést mellőzve egész délután folyamatosan váltottuk egymást a 6-os és 7-es nehézségű, fogásait illetően gazdag formavilágú, 25-35 méteres útvonalakban. Érdekes tapasztalat volt a mászótermek után, hogy a karfiol és ”féltégla” alakú fogások a valóságban is megtalálhatóak, és nem csak a fogáskészítő cégek kreativitását tükrözik.

Az élmények gyűjtését nem zavarta meg semmi, mert rajtunk kívül csak néhány kőszáli kecske tartózkodott a környéken, és a klíma is tökéletes volt ebben a lenyűgöző környezetben.

Végezetül Aszúval úgy döntöttünk, hogy a parkolóba való kellemetlen emelkedőn való felfelé túrázást, inkább egy 5+ nehézségű 65 méteres út megmászásával váltjuk ki. Soha nem másztam még elől ilyen távot egyhuzamban, 25 köztessel és az összes többi felszerelésemmel a beülőmön, ami nem jelentett kevés súlyt. Egyszeri élménynek bőven elég volt, mert 45-50 métertől kezdve a kötelet teljes testerőből kellett magam után húznom, az akasztásokról nem is beszélve. A hab a tortán végül még egy utolsó ”alkarsokként” az volt, ahogy Aszút biztosítva ráncigáltam a kötelet a standban felfelé haladása közben.

Így sötétedésre ültünk autóba, és indultunk haza, egy a terveket túlszárnyaló kiruccanás végeztével.

Hohe Wand Almfrieden

Hohe Wand Sonnenhur 180 m (6+)

Tervben volt egy hétfői mászás, de a csapatunk sajnos megfogyatkozott, amit végül nem is bántam…

Hölzlstein

Nem rég még nagy falak, most kis kövek. Akkor társakkal, ez úttal egyedül.