Hohe Wand Traum und Wirklichkeit 200 m (6+)

​Több okból kifolyólag is vártam már, ennek az útnak a megmászását Petivel és végül reményeimnek megfelelően egy szuper délelőtti mozgásban volt részünk.
Korai indulást beszéltünk meg, egy kisebb csúszással sikerült is összeszedni a csapatot. Ildi, Áron és Erik is velünk tartottak egy kis sportmászós portyázásra.
Nyolc órára értünk a beszállónkhoz, amit már azért is ismertünk, mert egyszer félig már megmásztuk ezt az utat ugyan ebben a felállásban Petivel. Most ideje volt, teljesen kipipálni a feladatot, melynek nevét "Álom és valóságként" fordíthatjuk.

A Traum und Wirklichkeit csodálatos kötélhosszait mindenkinek ajánlom, két nehezebb UIAA 6+ szakaszával egy nagyjából folyamatosan egységes  nehézségű mászást biztosít. Kiválóan nittelt, többször is kitettebb részeken vezet.

A kilátás és az első négy kötélhosszban folyamatosan érezhető mélység is lenyűgözővé teszi ezt a hohe wand-i utat.

Nagyon jól haladtunk, az első kulcsrész utáni gerincen való átmászásnál kicsit tovább haladtam a kelleténél, itt veszítettünk egy kis időt a ”szinthez” képest, mert vissza kellett hátrálnom a megfelelő standig, majd egy kis pszichikailag regenerálós 3-as kötélhossz után jött a 200 m-es út befejezése, ami szintén 6- és 6+ közti technikás, traverzekkel tarkított függőleges mászást jelentett.

A tökéletes időjárás miatt több kötélparti is volt a környéken. Az út felénél 2-3 egymás melletti standban vidám szendvicsezésnek és abszurd köztesekből álló ”standhevedernek” is szemtanúi lehettünk. Lehetőséget kaptunk a torlódás kikerülésére, és még megtapasztalhattam azt is, milyen érzés, mikor a könnyebb utakat mászó partik tagjai vigyorogva fotózzák szenvedéseim, majd feltett hüvelykujjal elismerően kacsintanak.

A kiszállóba felérve, mindketten megfáradva, egy kisebb kárt elkönyvelve (sajnos koncentrációm végére érve leejtettem a biztosító eszközöm), összeszedtük a felszerelésünket, megettük a ”csúcs” nápolyit és rohantunk is az autóhoz, hogy felvegyük a többieket és időben hazaérhessünk.

Hohe Wand Traum und Wirklichkeit 200 m (6+)

Hasznos linkek

Vertigo Pozsony

Az eső elől a pozsonyi terem falai közé menekültünk.

Hochwechsel v.1

Remek félnapos kis futikán volunk Edittel és Erikkel a légvonalban Sopronhoz még a Schneebergnél is…