Hohe Wand Smokyjoki 235m (6-) + Richters Ende

A kezdő mászó pályáján a szombati megálló: a SmokyJoki. Ezt az útvonalat előbb-utóbb mászóegyesületünk minden tagja megismeri. Páran még trad és drytooling technikával is megküzdöttek vele. Andrea már bő egy hónapja teljesítette, most rajtam a sor.

Öten vágtunk neki a szombat reggelnek, hogy minél korábban elérjük a beszállókat: a Hohe Wand alatti kemping már szerdán kezdett megtelni lengyel és szlovák mászókkal, tartottunk tőle, hogy a hétvégi szép idő csődületet hoz a fal alá.

Cirillt, Leventét és Gergőt még nem ismertem, ők most egy hármast formálva a Neue InnerkoflerSteig hosszainak vágtak neki. Mi Attilával kicsit tovább sétáltunk és bedurrant vádlikkal álltunk meg a SmokyJoki beszállójában. Számításunk bevált, a fal tövében táborozó társaságnak még korai volt az időpont, így - némi sztriptízt követően - megindultunk az úton.

Számomra a legemlékezetesebb rész a kulcsszakasz, ami jól érzékelhetően a legnehezebb része az útnak: szokatlan, nyugtalanító érzés volt kioldalazni és egy jobbkezes fogásból kilógni a mélység fölé, miközben egy tömböt kerültem meg. Többször áldottam Attilát, amiért a múltkor a Flatzer Wandon beállított pár 6-os útba táblát mászni, az akkori küszködésemmel szerzett tapasztalatok rengeteget segítettek a mostani mászásban. Összességében jó érzéssel hoztam az utat, bár előmászóként a kulcsszakaszon valószínűleg bajban lettem volna. Verőfényes napsütésben és süvöltő szélben értünk az út tetejére, a kilátóterasz mellé. Mivel társainkat még nem találtuk a kiszállónál, befurakodtunk egy osztrák csapat elé, és a pár hete megismert ÖTK Klettergartenből induló Richters Ende három kötélhosszával gyarapítottuk a napi métereket. Ez a rövid, de nagyon változatos és szép szikla onnan indul, ahol az InnerkoflerSteig véget ér. Első teljesítéskor kihagytuk, de mostanra Attila úgy ítélte, megbirkózom vele. Ahogy a tetőre értünk, a szél már igen komolyan tépte rólunk a kabátot. Mire összeszedtem a kötelet, a társaság másik fele is befutott, és nekivágtunk a hosszú levonulásnak. Ekkorra már benépesedtek az ösvények, kisebb csoportokat kerülgetve ereszkedtünk lefelé, közben sikerült - rám jellemző módon - eltűnnöm: le kellett szakadnom a csapattól, hogy a rosszul összerakott kötelemet újra összeszedjem. Persze nem kötélbabába, de ez van, aki makacs, az makacs.

Aztán volt még tehénlegelő is, rajta őzlábgomba, hazafelé morcos motorosrendőrös útlezárás és dugó Wiener Neustadtban. És este egy kis szalonnasütéses jutalomvacsora, hogy igazán szépen záruljon ez a gyönyörű őszi nap.

Krisz

Hohe Wand Smokyjoki 235m (6-) + Richters Ende

Schneeberg Peternpfad 150m (5-) Kasnockn 140m (6)

Szombat, csodaszép idő, kettesben Attilával.

Roter Offen

Ránézek, és tudom, hogy álnok. A fogásai nem akadnak és iszamósak, a lépései csúsznak mint…