Schneeberg Peternpfad 150m (5-) Kasnockn 140m (6)

Szombat, csodaszép idő, kettesben Attilával. Amúgy meg a múltkor félbemaradt pár ügyünk a Höllentalban. Nosza uzsgyi.

Nos, nem csak minket mozgatott meg a szép idő. A célunkhoz érve alig találtunk parkolóhelyet, a közelítés így jó húsz perccel kitolódott.
Július végén jártunk itt, akkor nem sikerült teljesítenünk a Peternpfad-ot a szeszélyes időjárás miatt, így ott kezdtünk. Szerencsére üresen találtuk a beszállót.
Szintén az előző túránkon merült fel, hogy ezek a falak nagyon jó lehetőségeket kínálnak a trad eszközökkel való gyakorlásra. Attila ezért most hozott magával éksort és kiszedőt, röviden szemléltette a használat és a kiszedés mikéntjét, aztán nekivágtunk az útnak. Klassz, kerek lukakkal és homokórákkal pettyezett táblán kezdtünk, a második kötélhosszban én mentem előre. Első előmászásom volt ez hosszú útban és a szakasz végén összeraktam az első "élesben" működő standomat. Szinte mászónak érezhettem magam, hiszen most először tudtunk úgy haladni, ahogy az egy "rendes" mászópároshoz illik. Az út nehézségi szintje megengedte.

Lejövetel a kőbabákat követve a kőgörgetegig, aztán lehet vadulni a csúszás-mászással.

Rövid tájékozódás és töprengés után Attila választott egy második utat. Ez egy kicsit nehezen követhető nyomvonalú, több másik utat keresztező, zergefuttatókkal tagolt 5-ös lett volna, azonban kb. a felénél nyugtázhattuk, hogy valahol csak kimásztunk belőle, így emelkedett a nehézségi szint. Attila röviden felderítette és úgy ítélte, be tudjuk fejezni ezen a nyomvonalon (Kasnockn), nem kényszerülünk beláthatatlan traverzolásba. A teljesített (6)-os nehézségűre (szerintem felül) osztályozott kulcsszakasz "jól mutat az önéletrajzomban" - ahogy Attila tréfásan megjegyezte. Az út tetején elmerengtünk a Höllental szemet gyönyörködtető panorámájában.

Még kacérkodtunk a gondolattal, hogy talán beleférhet egy harmadik út is, de rövid mérlegelést (És a fejlámpám hiánya miatt – MINDIG legyen nálad fejlámpa!) követően a túra lezárása mellett döntöttünk. Jó döntés volt, mire a parkolóba érve visszavedlettünk civilbe, ettünk valamit és összeszedtük magunkat a hazaútra, rendesen eljárt az idő. Mai teljesítmény: két teljesített út, kb. 300 méter; szakaszok előmászóként is, standépítés a gyakorlatban, körhevederek használatának gyakorlása, ismerkedés a trad ékek használatával, csúszás-mászás gyakorlása. Ennél jobban sikerült mászónapot kívánni sem lehetett volna.

Krisz

Schneeberg Peternpfad 150m (5-) Kasnockn 140m (6)

Neuer Innerkoflersteig + Richters Ende 305m (5-)

Régen, utoljára télen másztunk együtt Leventével, akkor a jegeket csapkodtuk, most a Hohe Wand szikláin…

Hohe Wand Smokyjoki 235m (6-) + Richters Ende

A kezdő mászó pályáján a szombati megálló: a SmokyJoki.