Hohe Wand Snark + Richters Ende 270m 6+

Hétvégén négyen szuszogtunk felfelé a fal tövéhez vezető ösvényen. Ádám és Krisztián a De Wüde Posteline 250 méter hosszú nitt sorát választotta. Én ez alkalommal egyesületünk egyik fiatal, tehetséges sportolójával, Bónissal vágtam neki a Jagd Den Snark kötélhosszainak.

Bónis útválasztása tökéletesnek bizonyult. Ilyenkor tavasszal a szokatlan meleg és forró napsütés nem büntetett minket, utunk teljes hosszában árnyékban haladtunk. A vonalvezetés első 85 métere közös a Kronjuwel hosszaival, majd az utak kettéválnak és elkezdődik a végtelen kanyargás, tekergés. A 180 méteres falmagasság ellenére 270 m mászással értük el a Kobrapfeiler csúcsát. Ez köszönhető a rengeteg traverznek, és az egyszeri, 25 méteres lefelé kepeszkedésnek. A szokásosnál jóval lassabban haladtunk, előrejutásunkat száraz földdel vékonyan borított peremek, növényzettel, sárral eltömített lyukak, kisebb repedések nehezítették, ezekeknek javát továbbhaladásunk érdekében ki kellett pucolnunk. Az út egyébként szép, élvezetes mászás, a fokozatot egy – két helyen kicsit szerényen állapították meg.

Ádámék a kilátónál vártak minket, innen együtt sétáltunk vissza a parkolóba a hétvégén nagy forgalmat bonyolító Völlerin Steigen.

Attila

Hohe Wand Snark + Richters Ende 270m 6+

Peilstein Großer Zinnenkessel

A fejlődéstörténeti összehasonlító elemzéstúrák következő állomása Peilstein.

Hohe Wand Wüde Posteline 265m 6

Lassan, küszködősen érkezett el a várva-várt szombati mászónap.