Arnstein

A nyarat Arnstein szikláin búcsúztattuk, egy kellemes őszi napon! Szombat reggel András összeszedte a kis csapatot, kezdve a két Attilával, majd Ny. Petivel, és velem. 8 óra 20 perckor már úton voltunk a határ felé, ahonnan Baden irányába vezetett az utunk. Vártam már nagyon a hétvégét, mert sokat edzettem a héten, és jól esett kicsit sziklát is fogdosni a műfogásokon kívül.
Megérkezésünk után egy negyed órás kaptató után fel is értünk a sziklák alá, ahol nyugtáztuk, hogy elsőként kezdjük meg a mászást aznap, így volt lehetőségünk nyugodtan bemelegíteni a könnyebb fokozatoktól kezdve a nehezebbekig. Ezután kiválasztottunk több utat is, amit éppen az áthajlása, vagy a könnyebben teljesíthető azonban magassága miatt az elől- és másodmászás gyakorlásához másztunk meg. András kiválóan teljesítette a standban a másodmászó biztosításához szükséges ismeretek elsajátítását, majd az ereszkedést is gyakorolta. Ez a feladat Atira a következő alkalommal vár, mert fordítva már nem próbáltuk ki.
Közben Peti és Attila eltűntek egy 7-es nehézség körüli útban, ami több kellemetlenséget is okozott Nekik (elmondásuk szerint) a standban való szereléskor, és az ereszkedés során, a párkányokon nőtt bozótos kikerülésekor.
András szépen teljesítette az elé tűzött feladatokat, ezzel sikerült is bezsebelnie több 6+ onsight-ot is.
Ati és saját magam teljesítménye úgy érzem hagyott maga után kívánni valót, ami Ati részéről a hosszabb edzés kihagyásnak köszönhető, magam részéről pedig érthetetlen, mert hatalmas lelkesedéssel indultam neki a szombati mászásnak, ugyan is péntek este már lázban égtem!
A nap végén Attila és Peti még küzdöttek egy jó nagyot a kiszemelt nehezebb utakban, melyek nem adták könnyen magukat, és a kulcs megoldását sem.
Összességében egy szuper napot töltöttünk el ismét a sziklákon.

Arnstein

Hohe Wand Rotewand

Két naposra tervezett túránkat az Almfrieden könnyebb útjain melegítve kezdtük, majd szemerkélő esőben áttértünk a…

Paklenica 2013

Őszi mászótúránk helyszínéül ismét a jól bevált horvátországi Paklenica völgyet választottuk.