Hohe Wand Junge Füchsin 235 m (7)

Ahogy közeledik a tavasz, egyre többször jutunk ki a sziklákra. Eddig csak a sportmászóhelyeket látogattuk, de már nagyon vártam a hosszúhétvégét, mert úgy nézett ki, hogy emelkedik annyit a hőmérséklet, hogy meg tudjuk látogatni második otthonunkat, a Hohe Wand sziklafalait. Sajnos a hétvégén bejött egy kis esőzés, és egy enyhébb hidegfront, így egészen Húsvét hétfőig kellett várni, hogy Attilával megszökhessünk a rokonok, sonka, tojás és sütik hadától, és egy kellemes délutánt tölthessünk el a természetben.

A korábbi csapadékos időre való tekintettel úgy döntöttünk, hogy belevetjük magunkat a boulderezés együtt járó erőlködésbe, amelynek helyszínéül a „Steinerner Stadl” plafonját választottuk. Sajnos a kikanyaradó rész még vizes volt, így nem volt más választásunk, mint egy rövid bemelegítés után, belevetni magunkat a tavalyi projektbe. Ennek az első kunsztjában benne van minden, ami erre a szakágra jellemző. A kivitelezéshez nem elég, hogy az ember fogcsikorgatva szorítja az egyébként sem túl jó fogást, de közben figyelni kell, hogy a bal láb megfelelően be legyen csavarva a repedésbe, a jobbat pedig egy távoli lyukban kell megfelelően bent tartani, és mindeközben keresztbe nyúlni a plafonon. Szóval egy másfajta mozgás szükséges hozzá, mint amiket a sport- illetve a hosszú utakban tapasztaltunk. Nem is véletlen, hogy alig három óra alatt teljesen elfáradtunk, így vacsorára nagyon kényelmesen hazaértünk.

Másnap párosunk, Ádámmal és az alfával kiegészülve, ismét a Wand felé vette az irányt. A cél a „Junge Füchsin” (UIAA 7) nittsora volt. Fél négykor már be is értünk a fala alá, és jó hangulatban kezdtük meg a mászást. Mint útközben kiderült, rengeteget kivett belőlem az előző napi erőlködés, így a harmadik hossz végére már rendesen elfáradtam. Az út ideális szezonnyitó volt, ugyanis nem csak gyönyörű, a stílusa is változatos. Az 1. és a 3. hossz táblái után, két nem tül nehéz, de annál élvezetesebb repedés következik, az utolsó három hossz pedig igazi örömmászás a Hohe Wand egyik legszebb részén. Hármas kötélpartiban sajnos nem tudtunk olyan jól haladni, így a mászás végére egy kicsit fagyoskodtunk is, de a tavaszi túrák soha nem telhetnek el e nélkül.

A két nap stílus szempontjából teljesen ellentétes volt, és így teljes volt az élmény, és a rövid vakáció, másnap pedig újratöltődve kezdhettünk neki a szürke hétköznapoknak.

Bónis

Hohe Wand Junge Füchsin 235 m (7)

Roter Ofen

Soha nem érdekelt az időjárás, amíg nem kezdtem el mászni.

Hohe Wand Osterhasi 160m (7-)

Az újrakezdés nem egyszerű mutatvány, főleg, ha egy olyan sportot űzöl mint a sziklamászás.