Hohe Wand Almfrieden

Almfrieden másodszor.
Egy hete jártunk itt, és adósságokkal távoztunk. Vissza kellett jönni.

Főszabályként igyekszünk mindig újabb helyeket felkeresni, de itt olyan kiváló utak vannak, hogy simán megérdemelnek egy visszatérést. És különben sem álltunk jól idővel, hogy újabb helyek felderítésével kísérletezzünk – ahhoz sajnos rövidek már ezek az őszi délutánok.

A Wand meglepően kihalt: nincsenek ernyősök, mászókat sem nagyon látunk, pedig a lenti parkoló jócskán tele van. Cudar erős szél fúj.

Újra a kalandparkos ereszkedés a csomózott köteleken. Újra a Papamobil. Aztán az a hossz, aminek azóta sem tudom a nevét, csak azt, hogy múltkor hol égtem be a kulcsrészénél. Most összehozom előre, igaz, bele kell ülnöm egyszer. Négy nyúlás és túl vagyok rajta – a lábmunka kritikus. Nem csoda, hogy annyira nehezen megy, még rengeteget kell dolgoznom a lábmunkámon. Aztán egy áthajlókkal megbolondított felsőzés következik, terheslégzéssel, satöbbivel. És végre Attilának is összejön egy frankó, húzós küzdelem a szomszédos úton, ahová már nem merészkedek utána – nem hiányzik megint a sötétben botorkálás a közelítőn. Közben a szél egy pillanatig nem csitul, mostanra már egyre hűvösebb.
Inkább még megcsapok egy 5-öst zárásnak, és nem tudok betelni vele, mennyire flottul, magabiztosan megy.
Tavaly számomra még ez volt a csúcs.

Jóleső nyugalommal, épp időben érünk vissza a parkolóba. Eredményes túra volt ez is.

Krisz

Hohe Wand Almfrieden

Grünbach Steinklause

Az idő esőre áll, de nem akarunk boulderezni.